CINTA suatu ketentuan ALLAH

Bukan menjadikan sebuah perniagaan itu berjaya.Terpaksa melalui saat-saat yang memeritkan. Penuh tipu daya,teraniaya dan sebagainya. Banyak terbuang masa,pabila sesuatu benda tidak dirancang dengan baik. Aku turut terasa,apa yang isteri aku rasa. Aku bangga,ia dapat juga bertahan selama 2 tahun,walaupun dia baru dalam dunia perniagaan. Dikala dia susah,keseorangan menanggung derita kedai, allah temuikan kami..sebagai jodoh. Itu suatu ketentuan, walaupun,ada bermacam-macam anggapan terhadap aku dalam mengenali dia (isteri),hanya Allah sahaja yang tahu. Apa yang tersirat dan tersurat dalam hati aku.
      Mendengar isi hati seorang insan yang benar-benar memerlukan sokongan dan dorongan,lebih baik dari mengharap sesuatu yang tak pasti milikku. Aku memberanikan diri untuk cuba berada bersama dia,dikala dia amat memerlukan dan juga aku percaya,kami saling memerlukan.

Bersambung....

Comments